lördag 31 januari 2009

Things We Lost In The Fire


Ojoj...vilken film! Trodde väl aldrig att Halle Berry kunde spela så bra. Benicio Del Toro VET jag är en helt underbar skådis! Ja, jag var nyfiken på Susanne Biers Hollywood produktion,och blev inte besviken. En smärtsam men hoppfull film.
Handling: "Audrey Burkes man blir ihjälskjuten och avlider. Efter begravningen söker hon upp hans bäste vän, den drogberoende Jerry Sunborne, och erbjuder honom att flytta in hos henne och barnen. I samma takt som Jerry får sitt liv på rätt köl lyckas han hjälpa familjen att bearbeta sin sorg."
- "You know, Brian used to say something to the kids, all the time. Accept the good. Accept the good, Jerry."
Lördag idag och jag deppar lite för resan som jag inte kan följa med på. Men är seg och trött efter nattpassen,så lite lugn hemma är väl inte helt fel.....?

2 kommentarer:

imse sa...

Det är nog bra med en lugn helg, då och då.

Halle Berry har jag sett i en annan roll, minns inte filmen, men den är känd. Hon var väldigt bra i den.

Ha en fin kväll, kram!

Storarvid sa...

Det är bara bra att ta igen sig lite ibland. När jag besöker din blogg får jag intrycket av att du liksom kör på "för fullt" hela tiden. Ta det lungt o filosofera lite, det ska JAG göra idag.