fredag 9 januari 2009

Är huvudet dumt får kroppen lida...


Vad skulle jag till jobbet i natt och göra? Jodå,det gick ganska bra,men det var ett helt företag att ta sig till jobbet! Började när jag skulle sätta på mig mina curlingkängor,det gick inte! Svullen om min blåa fot,som ju också är lindad, fick jag lite panik och satte på mig sonens 44:or!! Haltade till bilen med dessa båtar till skor,med tights på benen såg jag inte riktigt klok ut! Och klumpigt med pedalerna i bilen med dessa stora skor! Och med lite ont i min fot var det knappt jag fixade kopplingen,suck! Nåväl tog mej till jobbet och haltade långsamt i kulverten mot omklädningsrummet med dessa jättskor,kände mej som Ringaren från Notre Dame! Haha! Natten gick som sagt skapligt,satt mest i telefonen med foten i högläge. Men mycket att göra..i hela stan,så det var lite pyssel att trixa med alla blivande mammor,men det löste sig som alltid. Sen skulle jag hem,kollegorna höll på att skratta sig fördärvade när de såg mina båtar jag hade på fötterna. Lika knepigt att ta sig hem,och var helt slut när jag äntligen kom i säng i morse. Vaknade med nackspärr och huvudvärk,så frukosten bestod av kaffe, alvedon och Ipren. My God,what have I done to deserve this? Som tur var det bara en singel natt att jobba,nu ledig igen...puh!

5 kommentarer:

Tant Janet sa...

Stanna hemma och kurera dig i stället! Ha en bra helg!

Storarvid sa...

Jaaadu, vad gör man inte för att få känna sig duktig ha ha.
Håller med din rubrik, för jag kan vara likadan ibland. Låter inte kroppen vila och läka som den borde få, har för bråttom...och så vidare.
Kolla in Let's dance ikväll.
Magnus o jag är i släkt, undrar vad han ska hitta på...

imse sa...

Vilken syn för gudar! Hahaha

Men du, att vi sjuksköterskor är så envisa. Till jobbet ska vi, om vi så får lov att krypa på knäna.
Vad är det för fel på oss?!

Kram

Strandhs Mia sa...

A girl gotta do what a girl gotta do.. so you did !!
hihi, ett par 44:or !

Ha det bra och vila foten nu så den blir bra igen.

Kram..

Katinka sa...

Stackars! Vila nu igen innan du ska till jobbet igen.