måndag 5 januari 2009

Frustrerande!

Jag är handikappad! Hoppa omkring på ett ben är krångligt...och jobbigt!
I går kväll satt jag stilla i soffan med foten i högläge och såg än en gång den underbara filmen :" Something´s gotta give"med bl.a Jack Nicholson. Fick kaffe (och vin) serverat och mådde rätt bra. Men så fort jag ska röra mej så blir det väldigt krångligt...suck...
Ont i foten i natt,men idag känns det väl något bättre. Vågade linda av foten och titta på den idag,den är fint svullen och blå.
Är nu helt slut efter en dusch och hoppande i trappen med en fot är inte lätt! Allt tar tid,och man måste tänka mycket logiskt,om jag ska dit så får jag inte glömma läsglasögonen där,för då måste jag hoppa tillbaka...o.s.v. Usch så irriterande,för att få lite plåster på såren så har jag nu bokat biljetter på Stadsteatern igen! Hittade fina platser till "Vem är rädd för Virginia Wolf" redan till den 27/1....snart beställer jag väl en sol resa också....!
Nähe,om man skulle ta och hoppa nerför trappen (mycket enklare än uppför!) och äta lite lunch?....

Something´s Gotta Give-trailer

4 kommentarer:

imse sa...

Men hoppa nu försiktigt, så du inte förvärrar skadan. Har du ingen som kan göra enkla ärenden åt dig? Passa på att bli lite uppassad!

Kram

Tant Janet sa...

Jag tittade också på den filmen igårkväll tillsammans med ett paket Ben & Jerry glass och min man.
Hoppas att foten blir bättre snart igen! Kram Jeanette

Susjos sa...

Imsevimse:Tack,men du vet hur det är...jag kan själv! Men visst borde jag passa på att bli lite uppassad ;)

Jeanette: Visst är den filmen bra! Är nog 3dje gången jag sett den nu!

kram kram

Anonym sa...

Tänker på din fot...

kramar @nette