onsdag 7 januari 2009

Filmkväll


"Elina, 9 år får börja skolan igen efter en längre tids sjukdom. Hon hamnar omedelbart på kollisionskurs med sin nya stränga lärarinna. Elina gör uppror och snart är hela skolan och nästan hela det lilla samhället införstådda med vad som sker men ingen vågar ställa sig på Elinas sida. "En film att upptäcka - för hela familjen" -Rolf Nilsén, Norrbottens Kuriren "En upplyftande och gripande berättelse" Eva af Geijerstam, DN
Jag hyr film via "Lovefilm", har en lång lista på vilka filmer jag vill se,och glömmer lätt bort vilka filmer som jag har på min lista. Så det är lika överraskande varje gång en ny film dyker upp i brevlådan. Denna vecka kom :"Elina-som om jag inte fanns". Den har jag satt upp på min "vill se" lista p.g.a regissören Klaus Härö,han har gjort: "Den bästa av mödrar" och "Den nya människan",två fantastiska filmer. Och jag blev inte besviken på denna film heller!
Nu ska jag gå över till bokläsning,med foten i högläge,den börjar bli fint blå ...men kan stödja lite på den nu.

1 kommentar:

Storarvid sa...

Tackar för tipset då
Hoppas din fot är bättre nu. Stukningar kan ta ett tag.