onsdag 8 oktober 2008

Höstsol...

Vilken dag! Oktober kan ju vara riktigt härlig! Sol ute och +12 grader,det är inte fy skam! Sovmorgon,lite pyssel i trädgården,en joggingtur..jätteskönt!
Bra uppladdning för en natt på jobbet,jobbar bara en singel natt,faktiskt skönt ibland. Hade en utbildningsdag igår hela dagen med föreläsningar och praktiska övningar i akuta situationer. Jag älskar ju att agera ( min hemliga dröm är ju skådespeleri..)så när jag fick spela patient levde jag ut ordentligt,blev en lite jobbig patient tror jag...hihi

3 kommentarer:

Strandhs Mia sa...

Hemlig dröm !!!... amatörteater finns ju fortfarande...det är roligt och man får vara gammal också... prova kanske ??


(Ska jag säga som inte får rumpan ur vagnen..hehe.. men har faktiskt kikat runt lite på amatörisarna här i stan.... men man måste ha tid och verkligen brinna för det!)

imse sa...

Bra övning och utbildning, där man får medverka istället för att bara lyssna på någon.

Idag var det strålande väder. Jag förflyttar mig mestadels med cykel mellan mina patienter. Skönt en sån här dag.

Kram

Storarvid sa...

Då fick du verkligen anledning att vekligen spela teater. Kan tänka mig att du visste ganska väl hur mardröms patienen är eftersom du har kombinationen teater samt ditt yrke. Det gäller ju att kunna sätta kollegorna "på det hala"...*haha*
Jag tänkte börja köra ambulans efetr skolan. Gick 2 år sjukvårdslinjen på Birgittaskolan. Där hade vi ofta praktiska övningar o jädrar va man försökte sätta åt kompisarna ibland.